HALPA-HALLI AVASI VERKKOKAUPAN TAVOITTEENAAN MERKITTÄVÄ ASEMA SUOMALAISESSA VERKKOKAUPASSA

Kokkolan Halpa-Halli Oy on laajentanut toimintaansa avaamalla verkkokaupan huhtikuun alussa. Halpa-Halli kehittää jatkossakin digitaalisten palveluiden kokonaisuuttaan, jotta yhtiö pystyy vastaamaan erityisesti kansainvälisten verkkokauppojen asettamiin haasteisiin.

– Olemme investoineet vahvasti verkkokaupan rakentamiseen, sillä Halpa-Halli haluaa nousta merkittäväksi toimijaksi suomalaisessa verkkokaupassa. Laadukkaan asiakaspalvelun ja pitkäjänteisen kehittämisen ansiosta meillä on siihen erinomaiset mahdollisuudet, sanoo Halpa-Hallin verkkokaupasta vastaava liiketoimintajohtaja Tuomo Simojoki.

Halpa-Halli kuuluu verkkokaupan pioneereihin Suomessa, sillä Halpa-Halli hankki jo 2000-luvun alussa parin vuoden ajan kokemuksia verkkokaupasta HHnet.fi-verkkokaupalla. Nettikaupan ensimmäisessä aallossa Halpa-Halli rakensi käytännössä kaikki verkkokauppaan liittyneet ratkaisut itse. Verkkokauppaa vauhditettiin painetuilla kuvastoilla, ja HHnet näkyi muun muassa Helsingin busseissa ja iltapäivälehdissä sekä kuului Radio Novassa.

Yhtiöön kuuluva HHsport-ketju puolestaan avasi HHsport.fi-verkkokaupan kesällä 2013. HHsportin verkkokauppa otti nopeasti paikkansa suosittuna eränkäyntiin, metsästykseen ja kalastukseen liittyvien tuotteiden kauppapaikkana.

Verkkokauppaa rakennettaessa lähtökohtana aito monikanavaisuus

Tuomo Simojoki kertoo, että keskeinen periaate verkkokauppaa rakennettaessa on ollut aito monikanavaisuus. Sen ansiosta Halpa-Hallilla on yksi asiakas riippumatta siitä, asioiko hän verkossa vai kivijalkamyymälässä. Tästä esimerkkinä on Halpa-Halli Kukkaro.

– Halpa-Halli Kukkaro tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden ostaa kuukauden ostokset yhdelle koontilaskulle. Tässä vaiheessa palvelu kattaa verkko-ostokset, ja lähitulevaisuudessa myös myymälöissä tehtävät ostokset.

Verkkokaupan ostokset ovat noudettavissa joko Halpa-Hallin myymälöistä, Postista tai Matkahuollosta. Myös palautusprosessiin on panostettu, jotta se on asiakkaalle mahdollisimman helppo sekä vaivaton ja samalla yhtiölle kustannustehokas.

Tällä hetkellä Halpa-Hallilla on 38 myymälää eri puolilla Suomea, mutta verkkokaupan myötä yhtiöstä tulee valtakunnallinen toimija. Verkkokauppa myös tukee ketjun neliömäärältään pienempien myymälöiden toimintaa.