HALPA-HALLI UUDISTAA KOKKOLAN MYYMÄLÄNSÄ

Kokkolan Halpa-Hallissa on meneillään perusteellinen myymäläuudistus. Uudistuksen yhteydessä myymäläpinta-ala kasvaa yli tuhannella neliöllä reiluun 6 000 myymäläneliöön. Kokonaisuudessaan uudistus valmistuu ensi keväänä.

Kokkolan Halpa-Halli Oy:n varatoimitusjohtajan Ari Isohellan mukaan uudistuksen tärkeänä tavoitteena on parantaa ostamisen helppoutta.

– Olemme ratkaisseet tavaroiden sijoittelun aivan uudella tavalla, eli tuotteet on sijoitettu kokonaisuuksiin käyttötaparyhmittäin. Esimerkki siivoamisessa tarvittavia tuotteita ei enää tarvitse etsiä eri puolilta myymälää. Käytävät ovat aikaisempaa leveämmät, ja käytössä on nyt toinenkin sisäänkäynti, joka johtaa suoraan päivittäistavaraosastolle. Myös opastusta on selkeytetty, Isohella kertoo.

Energiatehokkuus on tärkeä osa nykyaikaista myymäläsuunnittelua. Sen takia elintarvikeosastolla on siirrytty ovellisiin kylmäkalusteisiin. Lisäneliöiden myötä tuotevalikoimakin on laajentunut merkittävästi erityisesti päivittäistavaroissa.

Asiakkaat haluavat entistä enemmän muun muassa helppoja take away-ruokia sekä valmiita lounasannoksia, mikä sekin näkyy uuden myymälän palvelutarjonnassa. Samoin paistopistetuotteiden määrää on lisätty.

Asiakkaat mukana uudistuksessa

Uudistusta tehtäessä Halpa-Halli on panostanut asiakaspalautteen keräämiseen.

– Haluamme osallistaa asiakkaat uudistuksen tekemiseen, jotta lopputulos on heille mahdollisimman mieluinen. Vietimme viikko sitten uusiutuvan myymälän väliavajaisia, ja olemme saaneet asiakkailta todella paljon hyvää palautetta, Isohella kertoo.

Kokkolan myymälän konseptiuudistus on osa myöhemmin julkistettavaa, koko Halpa-Halli-ketjun kattavaa brändi-uudistusta, joka julkistetaan ensi keväänä.

Halpa-Hallilla on lisäksi meneillään Lapualla joulukauppaan 2017 valmistuva myymälälaajennus. Lapualla myymälän pinta-ala kasvaa puolella 3 500 neliöön.