HALPA-HALLI UUDISTI LAPUAN MYYMÄLÄNSÄ

Kokkolan Halpa-Halli avasi uudistetun ja laajennetun myymälän Lapualla torstaina. Lapua on yksi ensimmäisistä myymälöistä, joka edustaa Halpa-Halli-ketjun uutta myymäläkonseptia. Laajennuksen myötä myymälän pinta-ala kasvoi 3 000 neliöstä 4 500 neliöön.

– Olemme panostaneet erityisesti päivittäistavarakauppaan, sillä elintarvikeosasto sai merkittävästi lisää myyntipinta-alaa. Elintarvikkeiden tuotevalikoima on kasvanut, tuotteet ovat entistä paremmin esillä ja kaikki kylmäkalusteet ovat ovellisia tai kannellisia, kertoo Kokkolan Halpa-Halli Oy:n varatoimitusjohtaja Ari Isohella.

Myös kodin, vapaa-ajan ja pukeutumisen osastot ovat saaneet lisäneliöitä. Isohellan mukaan tehdyt uudistukset tähtäävät erityisesti asioimisen helppouteen.

– Osastot ja myymäläopastus ovat entistä selkeämpiä. Tuotteet löytyvät helpommin, ja esimerkiksi elintarvikeosastolla jaamme asiakkaille mielenkiintoisia vinkkejä siitä, kuinka erilaisia tuotteita voi käyttää. Myymälän ilme on kaikkinensa positiivinen, hauska ja nuorekas.

Täysin uusia palveluita myymälässä ovat Café Express sekä Take-a-Soup-piste, jossa voi nauttia keittolounaan joko ostosten lomassa tai ottaa keiton kotiin tai työpaikalle.

Halpa-Hallin kaikki 37 myymälää muuttuvat uuden konseptin mukaisiksi kevään 2018 aikana osana yhtiön mittavaa brändiuudistusta. Lapuan lisäksi Kokkolan myymälää muutetaan parhaillaan uuteen konseptiin.

”KAIKKI TARPEELLINEN SAMAN KATON ALTA”

Lapualla kaupan palvelut ovat kaventuneet viime vuosina voimakkaasti.

– Olemme tosi iloisia, että pystymme tarjoamaan lapualaisille sekä lähialueen asukkaille ostospaikan, josta löytyy saman katon alta kaikki, mitä perhe arkeensa tarvitsee ruuasta vaatteisiin ja käyttötavaroihin. Ostoksille ei tarvitse matkustaa Seinäjoelle saakka, Isohella toteaa.

Energiatehokkuus on Lapuan myymälässä viety pitkälle. Sen lisäksi, että kylmähuoneet ja kylmäkalusteet on uusittu, ne käyttävät aikaisempaa ympäristöystävällisempiä kylmäaineita. Kiinteistöön on asennettu nykyaikaiset lämmön talteenottojärjestelmät sekä uusittu ilmanvaihto. Myymälävalaistuksen lisäksi ulkovalaistus vaihtuu kokonaan led-valoihin, ja myös Lapualla Halpa-Halli selvittää aurinkopaneelien asentamista myymälän katolle.

– Myymäläkiinteistön ulkoasua viimeistelemme kevättalven aikana. Liikennöinti myymälään helpottuu jo nyt reippaasti kasvaneen pysäköintialueen ansiosta.

Lapuan Halpa-Halli on ollut avoinna muutostöiden ajan, ja Isohella kiittääkin asiakkaita kärsivällisyydestä.

– Vaikka melkein kaikki muu on muuttunut, yksi asia on ennallaan; hinnat ovat pysyneet yhtä halpoina kuin ennenkin, hän muistuttaa.